ביטוח חקלאי
 דריזין ביטוחים

דריזין ביטוחים

ביטוח חקלאי – מה הוא מכסה ולמי זה כדאי?

למרות שהחקלאות בישראל היא אחת מהמובילות בעולם בטכנולוגיות הגידול וההשקיה החדשניות ובשיטות העבודה המתקדמות, סובלים החקלאים בשנים האחרונות מקשיים רבים המאיימים על פרנסתם והמשך עיסוקם, כמו מחירי מים גבוהים, מחסור בידיים עובדות ותחרות של יבוא מחו"ל.

למרבה הצער, על קשיים אלה נוספו בשנים האחרונות בעיות נוספות ההולכות ומחמירות כמו פגעי מזג אויר קיצוני, גניבות של יבולים וציוד ואף "טרור חקלאי" (השחתת גידולים וציוד על רקע לאומני). במצב הקיים, חקלאי הרוצה להמשיך ולהתפרנס מחקלאות, חייב לדאוג לעצמו ולמשק שלו לביטוח מתאים, אשר יכסה נזקים בלתי צפויים ויאפשר לו להמשיך ונהל משק באופן רווחי.

ביטוח חקלאי ספציפי לכל משק ולכל חקלאי

לחקלאים בישראל קיימים כבר שנים רבות מספר סוגי ביטוח המכסים חלק מהנזקים הנגרמים להם, כמו הקרן לנזקי טבע או הקיבוצים המכוסים בביטוח משלהם- אך מדובר בביטוחים חלקיים בלבד שאינם מכסים את כל הסיכונים. בנוסף, כל משק חקלאי זקוק לחליפת ביטוח ספציפית המתאימה לו- ביטוח למשק בעלי חיים במושב אינו דומה למשק של מטעים וגידולי שדה בקיבוץ, ובוודאי שאינו דומה למשק של חקלאי פרטי מאחת המושבות הוותיקות.

מה מכסה ביטוח חקלאי?

בדרך כלל מתחלקים הביטוחים החקלאיים לשלושה סוגים: ביטוח של המשק עצמו- הכולל בעיקר מבנים ותשתיות (רפתות, מחסנים וסככות), ונותן כיסוי למבני המשק מפני שריפה, נזקי מזג אויר וגניבות. במידת הצורך ניתן לכלול בביטוח גם הרחבות רבות בהתאם למה שנמצא במשק (למשל יחידות אירוח).
סוג נוסף של ביטוחים הוא ביטוח ציוד חקלאי (המתייחס בעיקר לטרקטורים ועגלות נגררות), וביטוח של משק חי, המכסה אפשרות של גניבת בעלי חיים וכן תמותה ממחלות ומגיפות.

מחפש ביטוח חקלאי? רק אצל סוכן ביטח מנוסה המתמחה בתחום

ביטוח חקלאי מתאים ויעיל העוזר לך בשעת משבר יכול להיות ההבדל בין המשך העיסוק בחקלאות לסגירת המשק או הענף. אם אתה חקלאי או בעל משק ויש לך כבר ביטוחים המכסים אותך באופן חלקי, או אם אתה נכנס לענף חדש ורוצה לבטח אותו, פנה לחברת ביטוח ולסוכן בעל ניסיון המתמצא בתחום, שידע לתפור עבורך ביטוח חקלאי מתאים, אשר ייתן לך כיסוי אופטימלי לכל צרה שלא תקרה ולכל נזק שיגרם.

עוד מאמרים בנושא:

ביטוחי עסק

ביטוח מוסך

בעלי מוסכים עוסקים באופן שוטף במתן שירות עבור לקוחות ואנשים המבקרים בתוך המוסך שלהם, על בסיס יום יומי.

קרא עוד »

תגיות תוכן

הצעת מחיר