ביטוח אחריות מוצר|ביטוח חבות המוצר
 דריזין ביטוחים

דריזין ביטוחים

ביטוח אחריות מוצר

ביטוח אחריות מוצר, המכונה גם ביטוח חבות מוצר, הוא ביטוח נחוץ עבור כל יצרן, יבואן ומשוווק. על פי החוק, ניתן לתבוע יצרן ומשווק בגין נזק שנגרם לגוף או לרכוש כתוצאה משימוש במוצר מסוים.
די בגרימת הנזק על ידי השימוש במוצר, בכדי לתבוע את המשווק, ואין צורך בהוכחת אחריות של היצרן או המשווק לנזק עצמו. תביעות בגין אחריות מוצר יכולות להגיע לסכומים גבוהים, שיצרנים, יבואנים ומשווקים רבים לא יכולים לעמוד בהן, ולכן חשוב לדאוג לרכוש מלכתחילה פוליסת ביטוח אחריות מוצר שתגן עליכם בעת הצורך.

מי צריך ביטוח אחריות מוצר

על פי הגדרת החוק, אינך צריך להיות היצרן בפועל של המוצר בכדי שחבות המוצר תחול עליך. די בכך שתהיה משווק או יבואן של מוצר בכדי שתיחשב לנושא באחריות על נזק שנגרם כתוצאה מהשימוש בו. כמו כן, גם התקנת מוצרים עלולה לחייב את המתקין לשאת באחריות לשימוש בהם. משום כך, כל משווק, יצרן ויבואן צריכים לוודא שיש להם כיסוי חבות מוצר מתאים. בכדי לדעת מה היא האחריות המוטלת עליך, מומלץ לפנות לסוכן ביטוח המתמחה בביטוח אחריות מוצר, שידאג שתהיה מכוסה ומוגן.

מה כולל ביטוח חבות מוצר

ביטוח חבות מוצר כולל כיסוי תשלומי פיצויים שייפסקו לחובת המבוטח, וכן כיסוי הוצאות משפטיות. במקרה בו היצרן הפסיק לייצר את המוצר, יש לדאוג להרחבת הביטוח כך שיכסה נזקים שעלולים להיגרם מן המוצרים שיוצר בעבר, שכן ללא הרחבה זו לא יינתן כיסוי. כמו כן, ביטוח אחריות מוצר אינו תקף לגבי תביעות שהוגשו לפני או אחרי תקופת הביטוח.

מהו הכיסוי ע"פ פוליסת הביטוח לאחריות המוצר ?

אחריות מוצר כוללת נזק שנגרם לגוף או לרכוש כתוצאה משימוש במוצר. אין מדובר במקרים בהם המוצר לא פועל כפי שהובטח, אינו מתאים לשימוש שהוא אמור להתאים לו, או אינו מועיל למשתמש כפי שהיה רוצה שיועיל. אחריות מוצר מתייחסת אך ורק לנזק שנגרם כתוצאה משימוש במוצר. במקרים בהם מדובר ביבואן, ספק או משווק, יש לפנות ליצרן המקורי, ולוודא שאתה כיבואן או משווק, מוגן במסגרת ביטוח אחריות מוצר של היצרן, ואם לא, יש לדאוג לרכוש כיסוי מתאים. חשוב לציין כי פוליסת הביטוח לאחריות המוצר כפופה לחוק האחריות למוצרים פגומים התש"א 1980 וכן לפקודת הנזיקין  ( נוסח חדש ).

כיצד נקבעת הפרמיה לביטוח אחריות המוצר ?

ישנם מספר פרמטרים שחברות הביטוח נוהגות לשכלל על מנת לקבוע את הסיכון אולן הן נוטלות ובעקבות זה את הפרמיה אשר המבוטח נדרש לשלם.
  • סוג המוצר ( היכן מיוצר, האם עובר בקרצת איכות מקצועית , אופיו , אריזתו , הנחיות שימוש וכד' )
  • מחזור הפעילות העסקית של היבואן\משווק\ יצרן \מתקין.
  • עבר ביטוחי – האם היו בעבר תביעות או שמדובר בעבר ביטוחי "נקי" ללא תביעות .
  • גובה ההשתתפות העצמית – לעיתים ניתן להוזיל את הפרמיה תוך העלאת גובה השתתפות עצמית במקרה של תביעה .
  • גובה הכיסוי הביטוחי הנדרש – ככל שסכום הביטוח גבוה יותר הפרמיה שידרש המבוטח לשלם תהיה גבוה יותר .
  • ניסיון קודם למבטחים עם מוצרים דומים .

להיות בטוח

ככל שמודעות הצרכנים לזכויותיהם עולה, עולה מספר התביעות המוגשות כנגד יצרנים וספקים בגין אחריות המוצר, ולכן כדאי שכל יצרן, משווק ויבואן יהיה מוכן להתמודד עם תביעות מסוג זה במידה ויוגשו. ביטוח אחריות המוצר צריך להיות מותאם לצרכים ולמוצרים בהם מדובר, ותפקידו של סוכן הביטוח לוודא שרכשתם  ביטוח אחריות מוצר שיגן עליכם כראוי. היתרון בפנייה לדריזין ביטוחים, הוא שאתם נהנים משירותיו של סוכן בעל ניסיון רב, המכיר את כל הנפתולים והדקויות שחשוב לתת עליהם את הדעת. בדריזין ביטוחים אנו מלווים את לקוחותינו לכל אורך הדרך בין אם מדובר בביטוח אחריות מוצר, ביטוח עסקים, ביטוח קבלנים או כל ביטוח אחר. אנו נייצג אתכם מול חברת הביטוח, ונשמור על האינטרסים שלכם. לרכישת פוליסת אחריות מוצר מותאמת אישית פנו לדריזין ביטוחים עוד היום, ונשמח לתת לכם שירות מקצועי ואדיב.

עוד מאמרים בנושא:

ביטוח צמ"ה
ביטוחי עסק

ביטוח צ.מ.ה

תיקון, גרירה ושיפוץ ציוד מכני הנדסי הן פעולות הכרוכות בעלויות כבדות מצד אחד, ומצד שני יש לבצען במהירות האפשרית בכדי שהחברה תוכל לחדש את פעילותה.

קרא עוד »
ביטוח חנויות
ביטוחי עסק

ביטוח חנויות

חנויות מהוות מרכיב מרכזי בעולם העסקים וחלק נכבד מההכנסה העולמית הינו תוצאה של קניות טובין של תושבי המדינה והתיירים המבקרים בה.

קרא עוד »
ביטוחי עסק

ביטוח עסקים וחבויות

בניגוד למקרים מצערים של תאונות או נזק לדירה או בית פרטיים, כאשר בית עסק נפגע הנזק הכלכלי יכול להיאמד בסכומים גבוהים הרבה יותר.

קרא עוד »

תגיות תוכן

הצעת מחיר