gallery_source_2710-7193
 דריזין ביטוחים

דריזין ביטוחים

ביטוח סיעוד

טיפול סיעודי כרוך בהוצאות כלכליות גדולות מאוד, כאשר חולים סיעודיים מקבלים ממוסדות המדינה סיוע חלקי בלבד ופתרונות סיעודיים מוגבלים מאוד.

התוצאה של התפתחות הרפואה המערבית והתקדמות הטכנולוגיה הרפואית היא הארכת תוחלת החיים של האדם באופן משמעותי, כאשר על פי הערכות מומחים, בשנת 2030 רוב אוכלוסיית העולם תעבור את גיל 65. תחזית זו נושאת בחובה משמעויות כלכליות מרחיקות לכת, עקב הצורך לטפל באוכלוסייה מזדקנת זו.

טיפול סיעודי כרוך בהוצאות כלכליות גבוהות

בין אם נעשה בבית ובין אם במוסד המיועד לשם כך, טיפול סיעודי כרוך בהוצאות כלכליות גדולות מאוד, כאשר חולים סיעודיים מקבלים ממוסדות המדינה סיוע חלקי בלבד ופתרונות סיעודיים מוגבלים מאוד. תחום הסיעוד אינו כלול במסגרת חוק בריאות ממלכתי, וחוקי המדינה מטילים כמעט את מלוא האחראיות לטיפול באדם סיעודי על משפחתו, כאשר השירות שניתן על ידי המוסד לביטוח לאומי הצטמצם בשנים האחרונות למינימום (עזרה של מטפל לכשעתיים-שלוש ביום). עם זאת, הוצאות הטיפול באדם סיעודי הן כה גבוהות, עד שמעטות הן המשפחות בישראל אשר יכולות לשאת בנטל זה מבלי להתמוטט מבחינה כלכלית, כאשר גם נפשית הטיפול בבן משפחה סיעודי אינו פשוט כלל.

מה מספקות קופות החולים?

ביטוח הבריאות אותו מחויבות קופות החולים לספק לחבריהן אינו כולל ביטוח סיעודי, אך כל  הקופות מאפשרות למבוטחיהן להוסיף את רכיב הביטוח הסיעודי לפוליסת הביטוח שלהם. כשאתה צעיר ובריא, ביטוח סיעודי נראה רחוק ובלתי מציאותי, אך תוחלת החיים הארוכה, ושירותי הרפואה המתקדמים הקיימים כיום, יוצרים מצב בו רבים עלולים למצוא עצמם סיעודיים בשנותיהם האחרונות.  קופות החולים מספקות ביטוח סיעודי במחירים נוחים, כאשר הפרמיה משתנה על פי גיל המבוטח, והכיסוי משתנה על פי מספר השנים בהן המבוטח מחזיק בביטוח הסיעודי. הבעיה עם הביטוח הסיעודי של קופות החולים היא שסכום הפיצוי המקסימאלי הוא 5,500 ₪ לחודש, למשך 5 שנים. סכום של 5,500 "ח אינו מכסה טיפול סיעודי חודשי, וכמו כן, מה קורה כאשר המבוטח זקוק לטיפול מעל 5 שנים?

איך קובעים אם אדם הוא סיעודי?

ADL הוא הקריטריון על פיו נקבע האם אדם נחשב סיעודי וזכאי לקבלת גמלת סיעוד והיתר להעסקת מטפל/ת, אשר כולל 6 קטגוריות של פעולות יומיומיות בסיסיות:

  • קימה ושכיבה
  • הליכה
  • הלבשה והתפשטות
  • אכילה ושתייה
  • רחצה
  • שליטה בסוגרים

כל אדם שאיבד את היכולת לבצע באופן עצמאי שלוש מתוך פעולות אלו, או לחילופין שתיים כאשר אחת מהן היא שליטה על הסוגרים, ייחשב לסיעודי. על פי חוק, אדם שלא עבר את גיל 65 אינו יכול להיחשב סיעודי, ולכן במידת הצורך ייאלץ להסתפק בקצבת נכות, אשר לא יכולה לתת תשובה אמיתית לצרכים ולהוצאות הגבוהות הכרוכות בטיפול סיעודי.

סוגי הביטוח הסיעודי

  1. ביטוח סיעודי קבוצתי, אשר נמכר על ידי קופות החולים, ובדרך כלל כלול בביטוח המשלים שהן מציעות. אך בעוד שבביטוח המשלים קופת החולים היא המבטחת בעצמה, במקרה של ביטוח סיעודי היא מהווה רק מתווכת בין המבוטח לחברת הביטוח שאיתה קופת החולים עובדת. פוליסות מסוג זה מציעות כיסוי נחות ביחס לפוליסות הפרטיות המוצעות על ידי חברות הביטוח.
  2.  ביטוח סיעודי קבוצתי, אשר נרכש על ידי קבוצות או ועדי עובדים ישירות מחברות הביטוח, בדרך כלל יחד עם ביטוח הבריאות הקבוצתי. הביטוחים הקולקטיביים העניקו למבוטחי החברות הגדולות והוועדים החזקים ביטוח סיעודי בתנאים מועדפים לכאורה, ובעלות נמוכה מאוד. הבעיה הייתה שבמסגרת ההסכם, חברות הביטוח היו רשאיות לשנות את תנאי הפוליסה כל מספר שנים, ונוצר מצב בו מבוטחים אשר שילמו את מיטב כספם במשך שנים, מצאו עצמם מחוץ לפוליסה, ללא צבירת זכויות, דווקא כשהם מתקרבים לגיל בו יזדקקו למימושה, ובגיל בו הצטרפות לביטוח סיעודי חדש משמעה תשלומים גבוהים במיוחד, כאשר בדיעבד, עבור המבוטחים פוליסות הביטוח הקולקטיביות לא הניבו מאום.
  3. ביטוח סיעודי פרטי, הנרכש באופן עצמאי מסוכן הביטוח.

בפועל, למעלה מ-4 מיליון מאזרחי ישראל מחזיקים בביטוח סיעודי מסוג מסוים, כאשר הרוב מכוסה על ידי קופות החולים והשאר בביטוחים קבוצתיים או פרטיים. חברות הביטוח מציעות פוליסות רבות ושונות של ביטוח סיעודי, כאשר כל חברה מציעה אפשרויות כיסוי והרחבות שונות על פי צרכי המבוטח, תוקף פוליסה שונה בהתאם לגיל המבוטח, כאשר ההבדלים באים לידי ביטוי גם בעלויות כמובן. אצלנו ב"דריזין" תמצאו צוות מנוסה ומסור, שירכיב עבורכם את הפוליסה האטרקטיבית ביותר באופן פרטני, עם הכיסויים וההרחבות אשר תואמים את צרכיכם האישיים, וחשוב מכל יעמוד לצדכם בשעת צרה תוך מתן שירות מהיר ואמין.

מעוניינים בביטוח סיעודי הולם במחיר הוגן? פנו לדריזין ביטוחים!

בכדי לרכוש ביטוח סיעודי הולם במחיר הוגן, תצטרכו לשלב בין הביטוח הסיעודי של קופות החולים, וביטוח סיעודי פרטי. על מנת ליצור את התמהיל האידיאלי, מומלץ לפנות לסוכן ביטוח מומחה, שיציע לכם מספר הצעות לביטוח סיעודי מהן תבחרו את הפוליסה המועדפת. בבחינת ההצעות שימו לב להגבלות על משך הפיצוי (ביטוח סיעודי של קופות החולים למשל מבטיח לכם כיסוי למשך 5 שנים בלבד), לאומדן לקביעת מצב סיעודי (מה מספר הפרמטרים המינימאלי של מיומנויות חיים בסיסיות אותן לא יכול המטופל לבצע, שעל פיו יקבע כסיעודי), ולגובה הפיצוי החודשי.

דריזין ביטוחים שמה את צורכי המבוטח בראש סדר העדיפויות בין אם מדובר בביטוח סיעודי, ביטוח בריאות, ביטוח קבלנים או כל ביטוח אחר. בדריזין ביטוחים, סוכן ביטוח מקצועי יבחן את כל האופציות העומדות בפניך, ויציג בפניך פוליסות ביטוח סיעודי מומלצות עבורך, שיכסו את צרכיך העתידיים במלואם, ויחד עם זאת יחייבו אותך  בפרמיה הוגנת. סוכן הביטוח שלך מטעם דריזין ביטוחים יפרט בפניך את יתרונותיה וחסרונותיה של כל הצעה, כך שתוכל לבצע את הבחירה הטובה ביותר עבורך. הכי חשוב – סוכן הביטוח שלך בדריזין יעמוד על האינטרסים שלך מול חברת הביטוח במקרה שחלילה תזדקק להפעיל את הביטוח הסיעודי שלך. לפרטים נוספים ולקביעת פגישה השאירו את פרטיכם בטופס יצירת קשר באתר, או התקשרו 03-6772277.

לבירור פרטים נוספים וקבלת הצעה לביטוח סיעודי או לפוליסה שברשתוכם חייגו עכשיו >> 03-6772277

או מלאו את פרטיכם בטופס שבעמוד זה ואנו ניצור איתכם קשר בהקדם האפשרי.

תגיות תוכן

הצעת מחיר