ביטוח חובה לרכב - מטרות ומאפיינים
 דריזין ביטוחים

דריזין ביטוחים

ביטוח חובה לרכב – מטרות ומאפיינים

בהבדל מביטוחים אחרים , ביטוח חובה לרכב כן הוא – חובה על פי החוק, כאשר מטרת הביטוח היא להעניק כיסוי ביטוחי לנזקי גוף בלבד לנוסעים ברכב כתוצאה מתאונה.

בהבדל מביטוחים אחרים , ביטוח חובה לרכב כן הוא – חובה על פי החוק, כאשר מטרת הביטוח היא להעניק כיסוי ביטוחי לנזקי גוף בלבד לנוסעים ברכב כתוצאה מתאונה.

בנוסף הביטוח נותן מענה גם לנפגעי צד שלישי ולהולכי רגל אשר נפגעו כתוצאה מתאונה. (נזקי גוף ונפש)

ביטוח החובה ופקודת ביטוח רכב מנועי  הינו בכפוף לחוק הפיצויים לנפגעי  תאונות דרכים, התשל"ה – 1975.

כאשר אדם מגיש תביעה עקב תאונה במסגרת ביטוח חובה, לא חלה עליו החובה להוכיח אשמה בתאונה . כלומר  עצם הפגיעה והנזק הפיזי הגופני מהווים זכאות לפיצוי.

הצעת מחיר לביטוח רכב
הצעת מחיר לביטוח רכב

מה קורה כאשר נהג נוסע ללא ביטוח חובה כמתחייב בחוק או שחלילה אדם נפגע מאירוע של פגע וברח? או במקרה שמדובר ברכב גנוב? או אדם שנהג ללא רישיון נהיגה תקף?
במקרים כאלו קיים תאגיד  בשם "קרנית" אשר תפקידה לשלם את הפיצויים לנפגע.

קרנית למעשה הינה תאגיד ציבורי בבעלות כל חברות הביטוח בישראל. הכספים מגיעים לקרנית כחלק מהפרמיה שאנו משלמים מידי שנה לחברת הביטוח במסגרת ביטוח החובה.

בעת תביעה במסגרת ביטוח חובה הנפגע או הנפגעים זכאים לקבל החזר כספי עבור ההוצאת הרפואיות, פיצוי כספי עבור אי יכולתו של הנפגע להמשיך ולהתפרנס וכן עבור כאב וסבל.

לעיתים הנפגע זקוק לעזרה מאדם נוסף או שהנפגע זקוק לאביזרים נלווים כגו כיסא גלגלים  וגם על כך יהיה זכאי לפיצוי כספי.

איך נקבע מחיר ביטוח חובה?

בעבר ביטוח בחובה היה אחיד וכל חברות הביטוח גבו פרמיה זהה. לפני מספר שנים חברות הביטוח החלו להנהיג ביטוח דיפרנציאלי אשר מטרתו היה לגבות פרמיה לפי רמת הסיכון של הנהגים, של אביזרי הבטיחות ברכב וכד'.

הפרמטרים העיקריים הנלקחים בחישוב עלות הביטוח:

  • סוג הרכב: פרטי \ מסחרי
  • הנהג הצעיר ביותר הצפוי לנהוג ברכב
  • מספר התאונות שהיו מעורבים הנהגים
  • מספר השלילות של הנהגים
  • נפח המנוע של הרכב
  • מערכות הבטיחות של הרכב (מערכת למניעת נעילת גלגלים, מספר כריות אויר, מערכת התראה על שמירת מרחק, מערכת התראה על סטיה מנתיב וכד')

 

לדוגמא, נהג יחיד בן 50 עם 30 שנות ותק ללא שלילות בעברו הנוהג ברכב חדיש הכולל מערכות בטיחות חדשניות ישלם פרמיה נמוכה משמעותית לעומת נהג צעיר וחדש ללא ותק.


התחרות בענף ביטוחי החובה גרמה הוזלה משמעותית לנהגים ותיקים מאידך אולם המחירים לנהגים צעירים וחדשים התיקרו באופן משמעותי.

מרבית חברות הביטוח בישראל מאפשרות לקבל הנחה בביטוח המקיף או ביטוח צד שלישי כאשר גם ביטוח החובה מבוצע באמצעות אותה החברה. לא פעם ההנחה המגולמת בביטוח המקיף  או הצד שלישי מביאה לחיסכון של מאות שקלים . מאחר ומרבית המבוטחים רוכשים גם ביטוח חובה וגם ביטוח צד שלישי  או מקיף מומלץ לבצע השוואה כוללת של עלות הביטוחים כולם ביחד.

קבלו הצעת מחיר לביטוח רכב, השוואה בין 9 חברות ביטוח!

1

פרטים ראשוניים

2

פרטי הרכב

3

עבר ביטוחי

השוואת מחירי ביטוח רכב

הרכב הוא אחד הנכסים היקרים והחשובים ביותר של רב האנשים. בשל השימוש היומיומי בו, הוא חשוף לפגיעה ונזקים יותר מכל רכוש אחר.

ביטוח רכב חובה והמקיף שלכם הוא צעד הכרחי, חשוב ונכון, אך בלית ברירה –  גם די יקר.

בדיוק כמוכם, גם אנחנו לא אוהבים לצאת פראיירים, לכן נמליץ תמיד לעשות ביטוח חובה ומקיף לרכב במחירים אטרקטיביים וטובים יותר.

באמצעות השוואת מחירים לביטוח רכב כגון השוואת ביטוח מקיף לרכב או באמצעות השוואת ביטוח חובה לרכב וקבלת הצעת מחיר ביטוח מקיף חובה או צד ג המתאימה עבורכם ביותר.

אל תדאגו, תוכלו לחסוך את כאב הראש באמצעות סוכן הביטוח שייתן לכם הצעת מחיר עבור ביטוח רכב מקיף וחובה מתוך מגוון הצעות ביטוח רכב מקיף חובה וצד ג' עם המחירים והתנאים הטובים ביותר.

מעוניינים לעשות ביטוח חובה, ביטוח צד ג' או ביטוח מקיף לרכב? מעוניינים לדעת מהם מחירי ביטוח רכב כגון מחיר ביטוח רכב מקיף ולקבל הצעות ביטוח מקיף לרכב והצעות לביטוח חובה וצד ג?

כאן באתר דריזין ביטוחים תוכלו לקבל הצעת מחיר לביטוח רכב ולבצע השוואת מחירים בין 9 חברות ביטוח.

אם אתם מעוניינים לדעת מהו מחיר ביטוח מקיף ומחפשים אתר לבצע בו השוואת ביטוח מקיף און ליין.

כאן תוכלו לבצע השוואת ביטוח רכב מקיף ולקבל מגוון הצעות מחיר עבור ביטוח מקיף לרכב ישן או חדש.

אם תרצו לקבל הצעות לביטוח רכב חובה ומקיף, תוכלו לבצע את השוואות המחיר ולקבל הצעת מחיר לביטוח רכב מקיף וחובה.

ואם תרצו לקבל הצעת מחיר על ביטוח חובה וצד ג לרכב תוכלו לבצע השוואת מחיר ביטוח חובה וצד ג.

עוד מאמרים בנושא:

ביטוחי רכב

ביטוח צד ג' לרכב

נהיגה יכולה להיות דבר מפחיד מאוד. כל מי שנוהג בכביש מסתכן וצריך להיות זהיר מאוד ומרוכז באופן מלא. אחד הדברים הכי אחראיים שכל נהג יכול

קרא עוד »

תגיות תוכן

הצעת מחיר