ביטוח סייבר
 דריזין ביטוחים

דריזין ביטוחים

ביטוח סייבר

במהלך שני העשורים האחרונים משתנה לנגד עיננו הדרך בה מתנהל העולם – כאשר תחום הסייבר מתפתח בעקביות ובהתמדה ומשנה את הדרך בה אנו מתקשרים, עובדים, עושים עסקים, סוחרים זה עם זה ומנהלים חברות וארגונים.

בעולם של היום מרבית השווי והערך של החברות באים ליידי ביטוי במאגרי המידע שלהן, בידע ובנכסים הדיגיטאליים, ולא בסחורות ונכסים פיזיים כמו בעבר.
האיומים כיום על חברות, ארגונים ואף למשקי בית הוא בעיקר איום מפני פריצות וחדירות למערכות המחשב, היכולות לגרום לנזק אדיר ואף להשבתה מוחלטת. כחלק ממענה לסיכונים אלה, פותח לאחרונה גם תחום חדש בעולם הביטוחביטוח סייבר, שנועד לתת פיצוי לחברות וארגונים מפני פריצות, נזקים וגניבת מידע ממערכות המחשוב והתקשורת שלהן.

איזה כיסוי מעניק לנו ביטוח סייבר?

ביטוח הסייבר מעניק לנו כיסוי בכמה רמות- קודם כל פיצוי ישיר על אובדן או שיבוש נתוני מידע, פיצוי על אובדן הכנסות מוערך בשל השיבוש (כמו חוסר יכולת לספק סחורה בזמן או להעניק שירות), ואף תשלום למקרי סחיטה ותשלום כופר.

ברמה השנייה, נותן לנו ביטוח סייבר פיצוי על פגיעה בצד שלישי כמו לקוחות ששמם התפרסם, או מידע רגיש על חברות קשורות אחרות ולקוחות, וכן פיצוי על קנסות במידה ויוטלו על החברה על ידי הרשויות והרגולטורים במקרים של דליפת מידע רגיש.

הכיסוי שנותן ביטוח סייבר אינו מסתכם בפיצוי כספי בלבד, וחלק מחברות הביטוח נותנות למבוטחים גם סיוע מיידי של יועצים בניהול האירוע, וייעוץ לתיקון הנזק ושיקום מערכות המידע לאחריו.

מי צריך ביטוח סייבר ואיך רוכשים ביטוח מתאים?

אם בעבר רק חברות וארגונים גדולים ובינוניים דאגו לעצמם לביטוח סייבר, הרי שבשנים האחרונות גם עסקים קטנים ובעלי עסקים העובדים מביתם הפרטי מבינים את גודל הסיכון ומשמעותו, והם מבטחים את עצמם בפוליסת ביטוח סייבר מתאימה.

מטבע הדברים מדובר בתחום חדש ומורכב בעולם הביטוח, רכישת פוליסת ביטוח שתתאים לכם מחייבת בדיקה מקדימה עם סוכן ביטוח המבין נושא ועם יועצים לתחום הסייבר, היכולים לנתח את האיומים והסכנות בפניהם אתם עומדים.

בכל מקרה, לאור האיומים ההולכים וגדלים, חשוב לא להישאר חשופים לסכנות ולבטח את עצמכם גם בנושא זה.

עוד מאמרים בנושא:

ביטוחי רכב

ביטוח צד ג' לרכב

נהיגה יכולה להיות דבר מפחיד מאוד. כל מי שנוהג בכביש מסתכן וצריך להיות זהיר מאוד ומרוכז באופן מלא. אחד הדברים הכי אחראיים שכל נהג יכול

קרא עוד »

תגיות תוכן

הצעת מחיר